D. Julio Corpas:
Student Book: Page 84 Exercises 1,3,4,6 and 7 . Please, do not forget to look for the definition/translation of the words that you do not know in the Dictionary.
D. Nano Zamora:
Student Book: Debéis hacer la actividad 7 de la página 87 (Report the conversation using said, told, asked and wanted to know). La explicación de la gramática está en la página 94. También tenéis que hacer las actividades 1 y 2 de la página 95 (Reported speech statements and Reported speech questions).
Workbook: Actividades 1 (Complete the rules …) y 2 (Match the direct and reported speech …) de la página 60.
También has de completar actividades atrasadas del Workbook. Debes hacer las actividades 1, 4 y 5 de la página 15 del Workbook.
Todos los trabajos serán requeridos el primer día de la vuelta al cole.
D. Ignacio Calle
Student’s Book: Unit 7 - Vocabulary: ex.1, 3, translate words in 4 and 6 (pg. 84) Reading: exs. 2, 3 (pg. 85)
Workbook: page 58 (exs. 1, 2, 3)
Start the scheme of the Unit 1: The planet’s inhabitants.
Point 1: the population of the planet (special attention to the formulas).
Point 2: the future of the global population.
All the work of these weeks will be checked in your notebooks when we come back to school.
Tema 6: Cualidades del sonido
Hacer resumen de la introducción. Puntos 1, 1.1 y 1.2
The idea is to practice the forward somersault. Lesson 1 in this file.
I believe that no one has any mat in his house so I encourage you to try to practice this on your bed mattress to avoid any injury laying it on the floor. Safety is my major concern .
Hacer un esquema en el cuaderno de "La Gracia".
Puntos 259-264, páginas 122-123 del folleto de "Oraciones del cristiano".
Analizar el examen de evaluación y practicar/estudiar las preguntas falladas.